Calitatea vieții: o provocare pentru politicile sociale.
Aniversarea a 25 de ani de existență a Institutului de Cercetare a Calității Vieții
Conferința Internațională a Institutului de Cercetare a Calității Vieții, Academia Română.
București, 23-25 Aprilie 2015

În ultimii cincizeci de ani, Calitatea Vieții a devenit un concept cheie, fiind țelul cel mai important care poate fi urmărit de indivizi. Procesul a început în democrațiile mai avansate prin înlocuirea averii materiale ca țel ultim și prin plasarea pe primul loc în agenda de discuții publice a unor noi provocări pentru ordinea socială și în special pentru politicile sociale. În ultimii douăzeci și cinci de ani, societățile foste-comuniste din lume au început de asemenea, dar în măsură diferită, să trăiască această schimbare. Statutul acestor țări a fost etichetat ca fiind „cu dublu risc”, pentru a reflecta faptul că pe de o parte au loc schimbările obișnuite contemporaneității și pe de altă parte se evidențiază procese înghețate în timp, de regimurile comuniste.

La aniversarea a douăzeci și cinci de ani, Institutul de Cercetare a Calității Vieții găzduiește o conferință care își propune să fie un reper pentru tema calității vieții ca provocare pentru politicile sociale. Conferința va include sesiuni plenare cu discursuri cheie, sesiuni tematice cu prezentări și mese rotunde. Vorbitorii cheie din cadrul sesiunilor plenare vor fi Filomena Maggino, Christian Suter, Ruut Veenhoven și Claire Wallace.

De asemenea, invităm propuneri de prezentări individuale sau cu mai mulți autori pentru sesiunile tematice. Persoanele interesate pot trimite propunerea de prezentare online, pentru sesiunile de pe site-ul conferinței, înainte de 21 ianuarie 2015. Propunerile acceptate vor fi anunțate pe 6 Februarie 2015.

Vă așteptăm cu căldură în București, în luna Aprilie!

Informații importante.

Tipul prezentării: articol, articol distribuit, poster.

Rezumate. Un rezumat de 250-300 cuvinte va fi trimis utilizând site-ul conferinței. Autorul sau autorii trebuie să specifice secțiunea la care trimit rezumatul și tipul prezentării pe care îl preferă. În cazul în care autorul sau autorii nu pot decide asupra unei secțiuni, pot alege opțiunea „Indecis” și propunerea va fi direcționată către secțiunea potrivită sau către secțiunea specială ce va cuprinde contribuții din domenii diverse. Rezumatele vor fi incluse în cartea cu rezumate ce va fi distribuită în format .pdf.

Evaluarea și acceptarea rezumatelor. Coordonatorii fiecărei secțiuni vor evalua rezumatele și vor decide asupra acceptării acestuia.

Secțiuni. O secțiune poate avea una, două sau trei sesiuni, în funcție de numărul de prezentări acceptate (minim trei și maxim 5 pe sesiune).

Limba de comunicare. Majoritatea secțiunilor sunt în limba Engleză și câteva sunt în limba Română. Rezumatele trebuie să respecte limba de comunicare a secțiunii la care participă. Dacă se dorește trimiterea rezumatului într-o altă limbă decât cea anunțată pentru secțiunea aferentă, vă rugăm să contactați coordonatorii secțiunii înaintea trimiterii pentru a vedea dacă acest lucru este posibil.

Taxa de înscriere. Taxa de înscriere este 200 lei (45 EURO) dacă se plătește înainte de 5 martie și 300 lei (66 EURO) dacă se plătește între 5 martie și 1 aprilie 2015. Studenții doctoranzi primesc o reducere de 50% din taxa de înscriere, în funcție de termenul la care plătesc (respectiv 100 sau 150 lei). Taxa trebuie achitată după ce propunerea a fost acceptată. Propunerile pentru care taxa nu a fost achitată înainte de termen, nu vor putea fi prezentate la conferință. Taxa acoperă mapa conferinței, ecusonul, pauzele de cafea și de prânz.

Număr de prezentări. Un singur autor poate trimite maxim două rezumate. Pentru fiecare prezentare acceptată trebuie să existe cel puțin o taxă de înscriere achitată, de persoană.

Cazare și transport
. Detalii practice vor fi incluse pe site în timp util, pentru a vă ajuta să ajungeți în București. Din nefericire, nu putem oferi granturi pentru transport.